Skicka in eller returnera er enhet
Innan ni skickar iväg er enhet (mobiltelefon/surfplatta) är det viktigt att ni informerar oss vad ni kommer att skicka så att vi hinner att kolla i vårt lager om vi har delarna hemma just för er enhet. Eventuellt beställa reservdelarna.
Att tänka på innan ni skicka in eran enhet:
1. Produkter och reservdelar som ni behöver men inte finns i lager
Kontakta oss först så vi hinner beställa hem reservdelarna som ni behöver innan enheten skickas in. Vi kommer att kontakta er när vi har fått in reservdelen.
2. Batteri, säkerhetskod och paketering
Batteri ska vara fullladdat och utan säkerhetskod eller så fyller ni in säkerhetskoden i formuläret. För att enheten kommer till oss i god skickt bör du paketera den väl, använd orginalkartong om ni har det. Skicka alltid er enhet med spårbarhet så ni vet var den befinner.
Varför behöver vi lösenord till er telefon?
För att kunna kontrollera funtionerna för och efter reparationen så att allt fungerar. Vi har våra regler att inte se på något annat än telefonens funtioner.
Skicka via Postnord är ett billigt altenativ. Klicka på länken om ni vill läsa hur ni ska skickas.
3. Skicka din enhet till följande adress:
DL-Mobile
Storgatsbacken 15B
33130 Värnamo
Att tänka på vid retur:
Vid utnyttjande av öppetköp/ångerköp
- Vid öppet köp står ni för fraktkostnader
- Öppet köp gäller endast 14 dagar
- Ni har ansvaret att försändelsen når oss
- Kontakta oss via info@dl-mobile.se först innan ni skicka in varan
- Varan ska skickas tillbaks på liknande sätt som vi sänder er.
Vid öppet köp av reservdelar ska ni uppfylla några krav:
- Inga synliga skador eller repor på varan
- Reservdelen är ej använd eller på monterad
- Skyddsfilmer är ej borttagna på varan.
Vid reklamation av fel på varan
- Kontakta med oss via info@dl-mobile.se och felbeskriva på varan bifoga gärna bild. När vi har granskat och godkänd reklamationen kommer vi att kontakta er.
- Felaktiga reklamation som beror på handhavande fel eller bristande kunskap av reparationer som leder till defekt av varan kommer vi inte att ersättas.
Övrig information
Vi vill att våra kunder ska få tillbaks sin enhet så fort som möjligt.
Därför vill vi förklara oss så tydligt som möjligt för våra kunde med följande punkter.
- Innan ni skickar iväg er telefon ska ni skriver till oss och informerar vad ni kommer att skickas så vi hinner kollar i vårt lager om vi har delarna hemma just för er enhet. Äventuell beställa reservdelarna.
- Kom ihåg att ta bort lösenord så vi kan kontrollera er enhet innan och efter utfört arbete.
- Vi rekommenderar dock alltid att göra en säkerhetskopia av er enhet.
- Er enhet ska skickas med fulladdat batteri. Vi utför reparationen fortare när den fulladdat.
- För att undvika transportskador på er enhet bör ni paketera den väl. Skicka alltid er enhet med rekommenderat brev, på så vis kan ni vara säker på att enheten når oss och ni kan söka efter.
- Ni kommer till er postombud och hämtar ut er paket när vi har utfört reparationen och skickat tillbaks till er.
- Har du inte möjlighet att ta dig till butiken och vill skicka paketet till oss och har frågor om hur det går till? Ring oss på 076-210 97 79
Innan ni skickar iväg er telefon ska ni skriver till oss och informerar vad ni kommer att skickas så vi hinner kollar i vårt lager om vi har delarna hemma just för er enhet. Eventuellt beställa reservdelarna.